LÆRERHÅNDBOK FOR BARNESKOLEN

Håndbok for læreren

Håndbok for læreren-serien tar for seg  ulike populære temaer, det være seg en didaktisk metode, en velkjent pedagogisk
utfordring eller rett og slett tips til bedre undervisning!

Håndbok for læreren-serien tar for seg ulike populære temaer, det være seg en didaktisk metode, en velkjent pedagogisk utfordring eller rett og slett tips til bedre undervisning!

Vis hele omtalen... Skjul utvidet informasjon...
Filtrer utvalget
() ()
:
Fra kr 365
Filtrer utvalget
Filter
  1. Læringssstrategier i praksis -Håndbok for læreren
    Lese- og læringsstrategier er viktigere enn noensinne. Våre elever leser betydelig mindre enn tidligere generasjoner, samtidig som dagens leseutfordringer er langt mer omfattende. Det forventes at elevene skal kunne vurdere, tolke og forstå bla. tabeller, kart, grafer, diagrammer og nyhetsgrafikk. Dessuten skal de ha strategier for effektiv lesing av skjermtekster og sammensatte tekster. Ingen lett oppgave! Denne boken er en lettfattelig, oversiktlig og praktisk håndbok i lese- og læringsstrategier, med grundig gjennomgang av hvorfor og hvordan de ulike strategiene kan brukes.
    Læringsstrategier i praksis er en revidert utgave av boken Lese for å lære, utvidet og tilpasset ny læreplan.
    • Utgivelsesår: 31.03.2021
    • ISBN: 9788249221776
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10, Vg1, Vg2, Vg3
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 112
    • Komponenttype: Grunnbok
    Læringsstrategier i praksis – Håndbok for læreren
  2. I en travel skolehverdag er det lett at elevmedvirkning blir noe som bare blir stående i skolens planer, og at det oppstår en kløft mellom det som er ønskelig og det som faktisk skjer i praksis. Dermed opplever kanskje elevene at de ikke har noen reell innflytelse på skolen og undervisningen.
    Å involvere elevene blir et viktig prinsipp framover, og vi må tenke bredere enn bare elevrådsarbeid og elevinvolvering i friminuttsaktiviteter.
    Elevmedvirkning betyr ikke bare at elevene kan si sin mening, men også at de har rett til å medvirke og å kunne påvirke det som angår dem på skolen.
    Hvordan få dette til i praksis? Denne boka vil på en lettfattelig måte presentere ulike aktiviteter og tips som lærere kan bruke for å legge til rette for elevmedvirkning i klassen, og dermed sørge for at eleven får delta i beslutninger som gjelder egen faglig og sosial læring.
    • Utgivelsesår: 16.09.2021
    • ISBN: 9788249221974
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10, Vg1, Vg2, Vg3
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 120
    • Komponenttype: Grunnbok
    Elevmedvirkning i praksis - Håndbok for læreren
  3. Denne håndboken er en praktisk støtte for deg som vil prøve samarbeidslæring (Cooperative Learning) i klasserommet ditt. Boken viser tydelig hvordan man kan bruke samarbeidsstrukturene i ulike fag og gir deg konkrete forslag til undervisningsopplegg.
    Cooperative Learning er en arbeidsmåte som fører til inkludering, elevaktivitet, engasjement, sosial utvikling og læring. Ved at elevene samarbeider og drar nytte av hverandres kunnskaper, øker både måloppnåelsen og det sosiale samholdet - samtidig.
    Passer for lærere i hele grunnskolen.
    • Utgivelsesår: 08.03.2019
    • ISBN: 9788249220175
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: 70, Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10, Vg1, Vg2, Vg3
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 112
    • Komponenttype: Grunnbok
    Samarbeidslæring i praksis - Håndbok for læreren
  4. Underveisvurdering i praksis
    Den nye læreplanen legger opp til at vi kan se på vurdering i skolen med nye briller og underveisvurdering er gjennomgangstonen. Underveisvurdering skal bidra til bedre læring og utvikling hos elevene og gi motivasjon for videre læring gjennom hele skoleløpet.
    Denne boka presenterer en mengde ulike aktiviteter og tips som du kan bruke i klassen for å legge til rette for gode underveisvurderinger. Her finner du bla. kapitler om læringsfremmende underveisvurdering, egenvurdering, mappevurdering, hverandrevurdering og samarbeidsaktiviteter. Passer for lærere på alle trinn/nivåer.
    • Utgivelsesår: 01.03.2021
    • ISBN: 9788249221769
    • Målform: Bokmål
    • Nivå: Grunnskole 1-4, Grunnskole 5-7, Grunnskole 8-10, Vg1, Vg2, Vg3
    • Format: Grunnbok
    • Sider: 120
    • Komponenttype: Grunnbok
    Underveisvurdering i praksis - Håndbok for læreren
Oppdaterer... Oppdaterer...