Lesevis

Lesevis

Hva slags type tekst har du foran deg? Skal du lese for å oppleve, lære eller gjøre noe? Disse teksttypene må leses på helt ulik måte og det må elevene lære. Tidlig!

I Lesevis- serien møter elevene ulike tekster, der hensikten med lesingen deles i tre: opplevelse, lesing av enkle fagtekster eller å lese for å følge en instruksjon.

Lesevis START er en engangsbok beregnet på første klasse, hvor elevene i tillegg til enkle skriveoppgaver, også får lære å tegne enkle dyrefigurer, noe som er nyttig både for finmotorikk og motivasjon! Ved hjelp av en QR-kode i boka, kan elevene også følge tegneinstruksjonen i en filmsnutt.

Lesevis 1-3 er flergangsbøker med varierende vanskegrad på tekster og oppgaver. I tillegg til gjennomgående arbeid med lesestrategier, har bøkene også et grammatikalsk fokus, med trening i bla. stumme lyder og konsonantforbindelser.

Lærerveiledningen til alle fire bøkene er "bakt inn" i elevboka! Alle venstresidene er ment for læreren og gir detaljerte instruksjoner for gjennomgang av tekst og oppgaver.

Vis hele omtalen... Skjul utvidet informasjon...
Filtrer utvalget
Komponenttype
Filtrer utvalget
Filter
Filtrer utvalget
Filter
() ()
:
Fra kr 175
Filtrer utvalget
Filter
  1. Ved undervisning i læringsstrategiar og leseforståing er det viktig at elevane får møte fagtekstar allereie frå første klassesteg. I Lesevis START møter elevane ulike tekstar, og det er lagt vekt på tre ulike siktemål med lesinga: å oppleve, å lese enkle fagtekstar eller å lese for å følgje ein instruksjon. Lesevis START begynner med korte tekstar og høg grad av ordrepetisjon. Utover i boka blir tekstane lengre og stiller større krav til ord- og innhaldsforståing. Heile vegen blir det lagt vekt på at læraren styrer aktivitetane.
    Lesevis START er ei eingongsbok der elevane i tillegg til enkle skriveoppgåver også får lære å teikne stiliserte dyrefigurar, noko som er nyttig både for finmotorikken og for motivasjonen! Ved hjelp av ein QR-kode i boka kan elevane følgje teikneinstruksjonen i ein filmsnutt.
    • Utgivelsesår: 16.04.2018
    • ISBN: 9788249219339
    • Målform: Nynorsk
    • Nivå: Grunnskole 1-4
    • Format: Heftet
    • Sider: 40
    Lesevis START
Oppdaterer... Oppdaterer...