Ny og bedre funksjonalitet

I samarbeid med Ludenso og Utdanningsdirektoratet har Aschehoug utviklet AR Aschehoug. For å legge til rette for ny og bedre funksjonalitet, slår vi nå appen AR Aschehoug sammen med appen Ludenso Explore. Ludenso Explore er den nye appen du kan bruke sammen med bøkene fra Aschehoug.

Bøker med AR

Solaris – naturfag for barneskolen og ungdomsskolen

Naturfag SF – naturfag for videregående

iPRAKSIS – helse og oppvekstfag for videregående

Psykologi 1-2 – psykologi for videregående

Bilde av omslag av 5 bøker
Solaris 1-7, Solaris, 8-10, Naturfag SF, Psykologi 1-2, iPRAKSIS

Utvidet virkelighet med AR i undervisningen

Med Augmented Reality (AR) popper inspirerende 3D-modeller og videoer opp fra læreboken. Det som kan være tungt å lese om, blir til inspirerende opplevelser. Her blir du inspirert til å prøve selv.

Når du kan snurre et DNA rundt med fingeren, blir det plutselig enklere å forstå strukturen. Elevene kan skanne lærebøker med Ludenso Explore og begi seg inn i en verden der vante rutiner for læring ikke gjelder lenger.

Naturfagslærer Camilla Gunnarstorp Auberg på Malakoff videregående skole har introdusert AR for elevene sine.

Det at elevene kan få opp videoer de kan se på når de skal repetere stoffet, og at de faktisk kan få opp 3D-modeller, det synes jeg er kjempekult

Levende og inspirerende læring med AR i lærebøkene

Ved hjelp av Ludenso Explore-appen skanner du læreboka, og ut kommer 3D-modeller og video som utfyller tekstene fra boka.

• 3D-modeller på storskjerm for elevene via web-viewer
  • Forklarer begreper og fagstoff på en inspirerende måte
  • Beskrivende tekster som forklarer 3D-modellen enkelt og effektivt
  • Enkelt å bruke

Nedlastning

Ludenso Explore krever ikke innlogging og samler ikke inn persondata. Appen krever ikke databehandleravtale for bruk.

Last ned appen og kom i gang med læring som inspirerer og motiverer elevene:

App Store

Google Play