Aunivers er et digitalt læremiddel laget med læreren – for eleven. Innholdet og funksjonaliteten i Aunivers er i kontinuerlig utvikling og vi lager innhold tilpasset elever på ulike nivåer.

To abonnementstyper

Når du skal kjøpe Aschehoug univers, kan du velge mellom to abonnementer: Basis og Pluss.

Slik ser abonnementløsningen ut i nettbutikken. Eksempelet gjelder for 1.–7. trinn.

Hva er forskjellen på Basis- og Pluss-abonnement?

BASIS:

• Tilgang til alle fag for 1.–7. trinn og 8.–10. trinn.
  • Dekker kompetansemålene i alle fag, på alle trinn.
  • Ferdige ressurser i alle fag.
  • Undervisningsopplegg knyttet til merkedager og aktuelle hendelser.
  • Pris: 349 kr per lisens (eks. mva).

PLUSS:

Mer om produktene i Pluss-abonnementet

Papir+
Papir+ er en ressursbank med oppgaver, tekster, plakater, spill og leker som kan skrives ut og brukes direkte i klasserommet. Perfekt for å supplere og variere undervisningen.

Her finner du en mengde kvalitetssikret innhold i ulike fag.

Biblioteket

Biblioteket tilbyr et bredt utvalg av titler for grunnskolen, fra lesehefter til romanserier. Biblioteket oppdateres jevnlig med nye titler, spesielt for mellomtrinnet og ungdomstrinnet.

Mange bøker har lydstøtte, inspirerende videoer og engasjerende undervisningsopplegg.

Bøkene har god variasjon med tanke på aldersgruppe, sjanger, tema og vanskegrad.

Terminprøver

Hver høst og vår får du terminprøver i norsk, matematikk og engelsk for ungdomstrinnet. Disse prøvene er laget med utgangspunkt i eksempel- og eksamensoppgaver fra Udir, og er tilpasset LK20.

De kan brukes både til vurdering og eksamensforberedelse, og læreren får støtte til gjennomføring og vurdering.

Terminprøvene er en god støtte når du skal vurdere arbeidet til elevene. Prøvene er laget med utgangspunkt i eksempel- og eksamensoppgaver fra Udir.

Spørsmål?

Har du spørsmål om Aschehoug univers, eller om abonnement og lisenser? Våre digitalpedagoger hjelper deg gjerne!

Pål Snarvold: pal.snarvold@aschehoug.no

Katrine Ajer: katrine.ajer@aschehoug.no